fællesskab med rytme og spring

“Gymnastikken har så mange kvaliteter. Det sundhedsmæssige, fællesskabet og selvfølgelig de mange muligheder for udvikling.” Andreas - 10. klasse

Vi har nogle fantastiske faciliteter - udendørs såvel som indendørs - bl.a. en hal, multisal med spejle og et stort og moderne springcenter med klodsgrav, trampoliner og fasttrackbane. Disse faciliteter bliver selvfølgelig flittigt brugt både i undervisning og fritid.

Ud over de fem obligatoriske gymnastiktimer ugentligt, har du også mulighed for at vælge gymnastik som både linje- og valgfag. Sidst på året bliver nogle af de obligatoriske gymnastiktimer brugt på at træne atletik. Sammen med fem andre efterskoler, har vi en idrætsdag, hvor vi kæmper i mange forskellige discipliner.

I løbet af skoleåret vil Staby Efterskole deltage i forskellige gymnastikstævner med andre efterskoler. Derudover laves der omkring 20 gymnastikopvisninger hvert år rundt i landet.

Vil du have meget gymnastik på dit efterskoleophold, så er Staby Efterskole det helt rigtige valg. Gymnastikken tilpasses forskellige niveauer, så uanset om du aldrig har lavet gymnastik før eller har mange års erfaring, vil der hele tiden være passende udfordringer.

Vi er en del af efterskoleholdet på DGI Landsstævne 2025 i Vejle.