Weekender en del af efterskolelivet

Den første weekend efter skolestart og den første weekend efter jul er obligatoriske weekender

Weekender er en anden side af efterskolelivet. Der er enkelte obligatoriske bliveweekender, men ellers er det et tilbud om at opleve en weekend på skolen med typisk meget færre elever og med et indhold, som man selv har indflydelse på, og hvor næsten kun fantasien sætter grænser for, hvad man kan lave.

“Weekender på Staby Efterskole er vildt hyggelige.
Der er altid noget at tage sig til” Line, 10.B

Bliveweekender

Der er enkelte weekender i løbet af året, du skal være der. Det gælder fx weekenden omkring Efterskolernes Dag, en gallaweekend efter jul og nogle weekender omkring gymnastikopvisningerne i marts.

Weekenden efter jul består bl.a. af et stort gallaarrangement om lørdagen, hvor det helt store skrud bliver trukket ud af skabet, og alle eleverne forsøger efter bedste evne at danse lancier, som forældrene i stor stil møder op for at se. Forældrene kan også i klargøringsfasen op til selve gallaen, melde sig på til at hjælpe med det praktiske.

Fællesweekend

En obligatorisk bliveweekend for alle elever den sidste weekend i september. Om lørdagen arrangeres der forældredag, og søndag deltager alle elever i Efterskolernes Dag, hvor vi har Åbent Hus fra kl. 13 - 17.

Temaweekend

I løbet af skoleåret er der placeret 4 temaweekender med varierende overskrifter. Det kunne være Seje tøser, drengerøve, ud på tur, 24-timer osv. Man kan frit tilmelde sig disse spændende weekender.

Gymnastikweekend

I marts måned er gymnastikken på sit højeste niveau. Det vil vi gerne ud og vise rundt om i det ganske land, derfor er der også obligatoriske weekender i marts. En typisk gymnastiksæson består af over 20 opvisninger, hvor højdepunktet er gallaopvisningen sammen med andre efterskoler i Boxen i Herning med flere tusinde tilskuere.

Staby Efterskole er en populær efterskole

Der er rift om pladserne i 9. og 10. klasse, så derfor er det vigtigt, at du tidligt afklarer dit fremtidige efterskolevalg.