Fritiden på Staby Efterskole

Højt aktivitetsniveau og Staby Efterskole hører sammen. Der sker noget. Skoledagene er lange, men vi forsøger også at få et aktivt indhold i fritiden. Skolen er meget veludbygget, så mulighederne for at dyrke en lang række fritidsinteresser er til stede.

• Er der en musiker gemt i dig, så står musikinstrumenter, 2 musiklokaler og stor musikscene til din disposition.
  • Er du til boldspil, kan du prøve dine talenter af i padel i vores nye padelhal eller fodbold på vores super lækre kunstgræsbane. Er du mere til basket, tennis med videre, kan vi tilbyde en multibane til formålet. Forestil dig en forårsaften med dejligt vejr, hvor du kan boltre dig med beachvolley og beachhåndbold/ -fodbold. Husk også at prøve vores discgolfbane.
  • Er du måske mere til outdooraktiviteter, kan vi tilbyde klatretårn og rapellefaciliteter, kæmpe udendørs sø og mountainbikeanlæg, bivuakker, bålarrangementer m.m.
  • Er du den kreative type, kan vi klart anbefale af bruge noget tid i et af vore mange værksteder. Vi kan tilbyde sløjdlokale, metalværksted, sylokale, hjemkundskabslokale og billedkunstværksted

Nogle af aften- og weekendtilbuddene er forberedt af eleverne, andre gange går lærerne forrest. Nogle gange er det for alle eleverne, andre gange for en mindre gruppe.

Vi har også en gruppe af elever, som frivilligt har meldt sig til at være med i et arrangementsudvalg. Dette elevudvalg kommer med ønsker om forskellige aftenarrangementer, som de kunne tænke sig at stå for sammen med de lærere, der har tilsyn den pågældende aften. Eksempler fra den kant kunne være: høstfest, halloween, gyseraften, volleyarrangement for nuværende og gamle elever.

Hvorom alting er, håber vi, at gæster, der uanmeldt lægger vejen forbi på en tilfældig aften, vil blive mødt af smilende, glade, imødekommende, engagerede elever, som udstråler tilfredshed og glæde. Det er i hvert fald det, vi, som går her til dagligt, oplever.

Eksempler på fritidstilbud

• Boldspil af alle slags - ude og inde