en integreret del af hverdagen

På Staby Efterskole følger vi udviklingen og netop derfor er IT en fast del af vores hverdag. Derfor er vi ikke blege for at kalde os en IT-efterskole. IT tilbydes ikke som et enkelt fag, men som en integreret del i skolens fag.

Du skal medbringe din egen computer, da det er svært at begå sig uden. Du kan både brug Mac og PC - det er desværre ikke muligt at bruge Chromebooks eller tablets i undervisningen. Der er naturligvis mulighed for at anvende computer ved de skriftlige afgangsprøver.

Eleverne har mulighed for på skolen gratis at benytte ordbogen.com i tysk, engelsk og dansk. Endvidere tildeles eleven Microsoft Office 365 under skoleopholdet. Staby Efterskole samarbejder med SkoleIT for at sikre høj kvalitet og stabilitet.

Der er trådløst netværk på skolen, det dækker både undervisningslokaler og elevværelser. Det trådløse netværk er åbent fra kl. 7.00 til kl. 22.30 hver dag. Vi har nye 86" interaktive ADisplay-tavler i 11 undervisningslokaler, så båd lyd og billede står knivskarpt i enhver undervisningssituation.

“Vidste du, at Staby Efterskole yder skemalagt IT-support for eleverne to gange om ugen med hjælp til både PC og Mac? Vi har også IT-portal med guides, hvor du finder hjælp 24-7.”