Sang og musik skaber sammenhold

SANG OG MUSIK EN VIGTIG DEL AF HVERDAGEN

Med sang, sammenspil, musikformidling, performance og medbestemmelse vil Staby Efterskole være med til at give dig en alsidig musikoplevelse. Musikundervisningen er derfor varierende i sit indhold og samtidig med mulighed for mange forskellige valgmuligheder, så du kan arbejde med lige præcis det område, der interesserer dig.

På Staby Efterskole er musik mange ting. Du kan fx lære at spille på guitar eller spille sammen i band. Skolen er godt udrustet med musikinstrumenter, scene med professionelt lys og lyd og nyistandsatte musiklokaler.

I musikfagene er målet først og fremmest, at du vælger et instrument, og at du med praktiske og teoretiske øvelser lærer at spille på dette, for derefter at kunne deltage i sammenspil i forskellige stilarter.

Nøgleord for musiklinjen er spil selv - sammenspil - oplevelse - diskussion - sang - teori - lytte - musikprojekter. Der kræves ingen specielle forudsætninger for at vælge musiklinjen, dog forventer vi, at du har en fornemmelse for musikken.

Vi arrangerer musik camp, musikfestival, tager på musikturné og laver hvert år en musical. Desuden har har vi også tradition for en hyggelig forårskoncert.