undervisning hele vejen rundt

på staby efterskole kommer du til at bruge alle dine talenter. Uanset udgangspunktet er målet, at du bliver dygtigere og udvikler dig.

Undervisningen på Staby Efterskole består selvfølgelig af en lang række boglige/obligatoriske fag. Disse fag er langt hen ad vejen lig med de fag, der tilbydes i folkeskolen. Det samme er tilfældet for 9. og 10. kl. prøven. Når du vælger vores skole, har vi en forventning om, at du går op til alle prøver i 10. kl. Vi ønsker, du skal prøve dig selv maks af.

Alle på skolen har 4 lektioner med gymnastik og en fredagslektion med fællesgymnastik. I ugens løb ligger der også 2 fortælleblokke og en sangblok for alle. Som en ekstra bonus får du lært at gøre rent og hjælpe til i køkkenet. Tro os, du vil få brug for det, når du flytter hjemmefra, og fx din mor kommer på besøg;-).

Du får selvfølgelig også mulighed for at sætte en god del af dit skema sammen ud fra lyst og interesse. Du kan vælge mellem over 20 forskellige fokus- og tilbudsfag.

Er du 10 kl. får du oveni 4 forskellige linjefag at vælge imellem. De 4 linjer har overskrifterne: Gymnastik, Fodbold, Musik og Outdoor.

Lærerne hos os er ikke BARE undervisere. Vi er kontaktlærere, sparringspartnere, medspillere, opdragere, trøstere, reserveforældre, arrangører, udfordrere mm. Vi er der døgnet rundt og hele året. Vi lærer hinanden at kende som personer og ikke kun som lærer/ elev. Derfor er det noget helt specielt at gå på efterskole.

det hele menneske

Undervisning er én ting, mens læring er langt mere. hos os vil du komme til at udforske og teste mange sider af dig selv. Du vi blive udfordret og sat på prøve. Du bliver mere moden, får større selvtillid og tør mere.