PR & sociale medier

Velkommen til #ditnyevalgfag.

Du kender helt sikkert Facebook, Instagram, YouTube, SnapChat og TikTok, men ved du også, hvordan du bruger de sociale medier professionelt? Faget er for dig, som i fremtiden vil arbejde med kommunikation, markedsføring, blogging, influencing, produktion af indhold eller bare gerne vil blive mere bevidst om mulighederne i digitale medier.

Du lærer du at skabe kreativt indhold og opbygge et brand. Vi skal arbejde med den nyeste viden inden for storytelling, nudging, annoncering og billed-/videoredigering. Du kommer helt tæt på branchen, og dit arbejde vil indgå som en naturlig del af efterskolens markedsføring. De erfaringer du oparbejder i værktøjer og teknikker, kan du bruge direkte på ungdomsuddannelse, eller hvis du vil være selvstændig. Du kan få adgang til Adobe Photoshop, InDesign og Premiere Pro under dit efterskoleophold.

Faget udbydes som valgfag.